06 december 2014
Träningsmotivation är något som, i alla fall för mig, varierar väldigt mycket. Vart jag får motivationen från är en salig blandning av allt möjligt. För tillfället tränar jag upp mot sex gånger i veckan, ibland mer ibland mindre. Jag hade en period för cirka 7-8 månader sedan då jag kände mig tvingad till att träna sex dagar i veckan, gjorde jag inte det braka det mörkaste helvetet lös i mitt huvud samt att mitt samvete var det sämsta av de sämsta. Efter denna period var inte träningen något roligt längre, det kändes som ett straff och inte som en belöning. Efter detta tog jag en träningspaus på ca fyra veckor, dessa fyra veckor bestod av en inre kamp mot min ångest men genom denna kamp fick jag upp intresset för träning igen. Nu här idag så tränar jag när jag själv vill, jag blir stolt över mig själv när jag har tränat 6 ggr samma vecka men jag blir inte mindre stolt över att jag endast har 3 ggr, det jag blir stolt över är inte antalt träningspass utan att jag kan göra på detta sett utan det dåliga samvetet. Jag kan lova, träning blir mycket roligare när det inte är ett tvång. Belöning är med viktigt, vill jag äta en glass klockan tolv på en tisdag eftermiddag då gör jag det. 
 
Det jag får motivation ifrån är, bilder (dock inte på pinnsmala tjejer utan bilder som visar sanningen med träning), recept på nyttig mat, att gå runt i en affär och lägga ner nya och nyttiga saker i varukorgen, en helg full med onyttigheter, fantasifulla och kreativa träningspass, miljöombyte, snygg och fräscha träningskläder och självklart mina mål jag har satt upp.
 
Men det viktigaste, träna aldrig för någon annas skull än din egen! 
 
 
 
Kommentarer
Elin karlsson
http://baraaeelin.blogg.se/

Håller helt med dig, träna för att du vill och inte för att någon annan vill det!!
Hoppas du har haft en härlig dag!!

Anonym
http://alwaysida.blogg.se

Bra skrivet att man ska träna för att man själv vill det och inte för någon annans skull.


Ditt namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback