15 september 2014
Sitter för tillfället och tragglar mig igenom varje sida i matteboken, varje föreläsingsfilm på youtube och alla miljoner antekningar om just mattematik. Det är det som krävs för att jag ska klara matteprovet imorgon..! Dum som jag är har jag skjutit på pluggandet den senaste veckan. Jag antar att det beror på att mitt huvud är som potatismos och att min kropp är beroende av sömn för tillfället. Stressen i skolan är redan hög och jag är inte ens halvägs in i andra året på gymnasitet, min stora fråga till mig själv varje dag nu för tiden är "Vad i helvete har jag gett mig in på" Men svaret på den frågan får jag med varje dag. Jag blir påmind om att det är just dessa år som sätter nivån på vilken framtid jag ska få, det är sjukt att säga men det är lika sjukt som det är sant. 
 
Jag har gått runt hela dagen och funderat på en sak jag verkligen vill göra, att åka på matresa i Europa eller Australien. Jag har någon dold fetish på matlagning..! Jag har sedan litet tittat på matprogram som de vore barnprogram och sitter nu idag hellre och tittar på Masterchef Australia än vad jag ser på PH och Big Brother. Jag pratade med min mamma idag om att faktiskt ta ett sabbats år från gymnasiet, studera i allafall ett halvår utomlands samt lära mig matkultur och sedan komma tillbaka och gå om tvåan, men det är bara en dröm. Mamma sa att det skulle fungera om vi hade de pengar som krävdes, men pengar växer inte på träd så jag får helt enkelt nöja mig med svenskmatkultur och skolstress några år till. 
 
Detta var min pluggpaus och jag ska nu återgå till matten, Godnatt. 
 
 
Kommentarer

Ditt namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback