01 oktober 2014
Godmorgon!
 
Idag är det definitivt en bra dag!
 
Jag vaknade upp hos min syster på en alldeles för liten madrass, min rygg värkte och mitt huvud dunkade MEN jag vaknade upp till tre glada systerbarn. Jag gick upp och fick order om att passa mellanbarnet medan den äldsta skulle till skolan. Jag fick så mycket glädje av denna lilla person så snabbt. Det finns verkligen inga stora problem när man är så liten (Snart 3 år), det största problemet nu på morgonen var om vi skulle se mussepigg och hans vänner eller Knatte, Fnatte och Tjatte på äventyr. Problemfria dagar får jag endast här hos min syster eller möjligtvis med min bästavän, det är så skönt att komma bort från vardagsstressen när den är som värst. 
 
Som jag har nämt i tidigare inlägg är kylan som kommer nu när hösten är i full gång, som man märker tycker jag inte om att frysa utan stannar hellre i min varma säng men nu kommer återigen ett stort MEN. Hösten är så mycket mer än bara kyla och jobbigheter. Jag blir så lycklig av vackra höstträd i alla världens färger, varma drycker och nybakta bullar, Stora lövhögar som bara skriker "Hoppa i mig" och stora mysiga tröjor, vantar, halsdukar och bara få känna sig mysig hela dagen. Mörkret har även sin charm eftersom att en filmkväll eller till och med en pluggkväll kan bli underbar om man tänder ljus, kokar en STOR kopp tee och kurar ihop sig i hemmets mysigaste filt medan mörkret kommer närmre. Så hösten är inte alls bara pest och pina, det gäller bara att intala sig själv att denna årstid är likabra som alla andra, hösten har en egen identitet och egna egenskaper det viktiga är bara att lära sig att älska dess "personlighet" 
 
Vad jag gör när mörket känns jobbigt. 
 
1. Jag fyller hela rummet med ljus, varenda byrå, skåpshylla, fönsterbräde och dylikt täcker jag med ljus! sätter på en mysig höslista på spotify (eller bara favoritlistan) och kryper sedan ner i sängen, soffan ja där jag känner mig mest hemma och lugn.
 
2. Jag kan ringa en vän be henne eller honom att komma över om jag inte själv åker dit, spelar kort, pratar om framtidens planer och bara mår bra tillsammans med någon annan. 
 
3. Jag älskar att baka och lagamat, jag är tyvärr inte så mycket för att äta det jag gör men jag älskar att överraska! Jag brukar laga en middag till mig och min pappa eller till en vän, dukar fram fint och gör dem glada. Ett leende i höstmörkret kan vara bland det bästa! 
 
4. Jag ritar, kluddrar, målar, doodlar, ja allt som har med en penna och ett papper att göra. Jag ritar mina drömmar, min fantasi. Mycket färger är mitt tema! 
 
 
 
 
Kommentarer
angelicasvarld.blogg.se
http://angelicasvarld.blogg.se/

Vilken fin blogg du har!

Svar: Tack så hemskt mycket!
mysanamren.blogg.se


Ditt namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback