05 december 2014
19 dagar kvar till jul och det känns att Julafton närmar sig med stormsteg. För varje dag ser jag eller får jag vara med om något nytt "julpåhitt", jag klagar verkligen inte på detta eftersom jag älskar julen och dess överaskningar. Igår var hela stan fylld med tjejer och killar utklädda till tomtenissar, de gick runt med plingklockor och delade ut choklad samt att hela city hade Julklappskväll där alla butiker hade olika reor. Jag fyndade en vinterjacka, äntligen!
 
Rätt eller fel? Jag har de närmaste veckorna stått inför ett känslomässigt val, det har varit mycket att tänka på och allt har skapat ett virrvarr i mitt huvud. Jag tycker inte om att ställas inför val, det spelar ingen roll vad valet innebär. Det kan handla om att välja frukost, eller pålägg på mackan man vet inte om det är rätt eller fel förens man har gjort sitt val och sett eller känt resultatet. Jag ogillar att inte veta, jag ogillar osäkerheten som uppstår "tänk om jag väljer fel, tänk om allt blir dåligt, tänk om jag ångrar mig och det är försent?". Jag har nu idag gjort valet jag har väntat på att jag ska göra, nu återsår det och se resultatet och tro mig, det är hemskt skrämmande.
 
(Jag kanske helt enkelt villa ha ost på mackan och inte skinka men det kommer jag inte få reda på förens mackan är uppäten, metafor)
 
 
 
 
Kommentarer

Ditt namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback