29 september 2014
Jag kommer nu spy ut mycket av den jobbiga röran jag har inom mig samt visa vad jag vill. Jag varnar för ett mycket personligt inlägg. 
 
Jag kan inte sätta ett datum på när allt började, jag kan inte förklara varför det skedde, det var fel ordval, varför denna sjukdom "byggde bo" inuti mitt huvud, min kropp. Jag skulle säga att allt började för kanske 3, kanske 4 år sedan men jag är inte säker, mycket av allt har försvunit från mitt huvud, de mesta är en enda dimmig sörja av helvete men allt har en början. De är så många som är deprimerade och jag är en i gänget, denna lilla depression växte till något annat och fick mig att hata mat, eller nej nu blev det fel igen, att hata KALORIER. Många och även jag har frågat mig hur man kan hata något som håller en vid liv, och svaret på den frågan kan jag tyvärr inte ge er eftersom jag själv inte vet. 
 
Mitt liv består av två personer, nu låter det som att jag tror att jag är två olika personer men jag kommer att förklara vad jag menar med det här nu. Jag är jag, Mysan samt att jag är en ätstörning. Det må låta konstigt men ibland så är jag Mysan med en bit av ätstörning men oftast nu förtiden är jag en ätstörning med en liten, nästan onsynlig bit av Mysan. Jag vet egentligen hur sjukt det är att inte äta, spy upp mat och träna som en dåre men min ätstörning vet inte det. Skulle en vän till mig ställa sig framför mig och berätta det jag nu berättar skulle jag ge personen en rak höger. INGEN är värd att vara bunden vid ordet kalorier INGEN. Men ändå är det de liv jag har valt åt mig själv. 
 
Det här var första gången jag nämde något om min "sjukdom" (kan man säga att det är det..?) Jag kanske kommer att fortsätta med det för att få ut mig sörjan. 
 
Som jag ser på det nu vill jag inte bli frisk, jag vill fortsätta tänka på mat, på träning och på kroppsideal eftersom jag har mina mål. Jag inspireras av pinsmala personer som inte äter något, personer som besvisar att man kan leva utan att äta men som jag skrev i andra stycket, allt har en början vilket även måste resultera till ett slut
 
Godnatt. 
 
 
Kommentarer

Ditt namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback