02 oktober 2014
Som inläggets överskrift säger är det i högtid med oktoberfest och för mig gäller det imorgon då kunskapsgymnasiets eventgrupp anordnar en ölfest med högt tryck! Det ska bli mycket roligt samt att jag själv faktiskt har varit med att anordna denna fest så blir den under förväntan har jag ingen annan att skylla än mig själv! 
 
Men vad är Oktoberfest egentligen? Jag hade ingen aning förens jag använde det klassiska svaret på allt, google. Festen är från start grundad i Tyskland då de firade skörden, den hette då skördefest och man drack endast egengjord öl som man bryggt av sitt egna skördade vete men nu är det mycket större. Det har blivit i en tradition i både Tyskland och stora delar av världen att klä ut sig, dricka öl och festa dag ut och dag in under oktobers första dagar. Vår fest varar dock bara under fredagnatten men vad gör det, ingenting för att under de timmarna kommer festen vara helt otrolig!
 
Nu ska jag försöka sova, är exalterad som ett barn på julafton! På tal om julafton, det är endast 83 dagar kvar, inte ens tre månader! Jag börjar bli spänd på julens överraskningar! 
 
Godnatt!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentarer

Ditt namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback