29 november 2014
NEJ. 
 
Jag har inte skrivt på så länge, jag vet. Jag har inte haft bloggtorka som många uttrycker det utan jag har helt enkelt bara levt mitt liv utan att lägga tankar och tid på hur jag ska kunna skriva ner det i ord. Det är så mycket som har snurrat runt som en storm i mitt huvud de senaste veckorna och orden räckte inte till, eller de nådde inte riktigt fram för att kunna skapa ett ordentligt skrivet inlägg. 
 
Jag är rädd, jag vet inte vad jag är rädd för. Kanske är det allt det nya, eller så är det att jag inte riktigt vill släppa det gamla. Jag är påväg ur en sjukdom som har styrt mitt liv de senaste åren och det skrämmer mig. Sjukdomen har fått mig att ständigt ha kontroll över mitt liv, men nu när jag måste släppa den kontrollen släpper jag även en del av den stadiga punkt jag själv har lyckats bygga upp, en punkt som inte har varit frisk men en punkt som har räddat mig genom många svåra situationer. 
 
Jag tror nu, här och nu, att jag kommer bli frisk. Detta trodde jag inte för några veckor seden. De senaste åren har varit "ett steg fram tre steg tillbaka" men nu är det de omvända. Jag tar tar flera steg framåt varje dag men tillslut faller jag tillbaka, jag backar, tar ett steg tillbaka och jag antar att det steget tillbaka är idag.
 
Idag tillåter jag mig själv att säga NEJ till livet, men imorgon måste jag återigen bygga upp mig själv för att tillslut kunna bygga upp den där punkten igen, fast nu en frisk punkt. 
 
Kommentarer
Anonym
http://www.malinmallaklaar.blogg.se

Vad har du för slags sjukdom? Du behöver ej svara på den frågan. Men hoppas du blir bättre snart kära du!

Svar: Hej, Jag har skrivit om det i tidigare inlägg. Det må låta lite men det är en ätstörning, mycket jobbigt och svårt att komma ifrån. Tack så mycket att du läste mitt inlägg, blev jätteglad!
mysanamren.blogg.se

Anonym
http://www.malinmallaklaar.blogg.sea

du borde fixa en header med en bild på dig själv :-)

Svar: funderat på det men för tillfället trivs jag med min design :)
mysanamren.blogg.se

Anonym
http://alwaysida.blogg.se

Du har en väldigt snygg bloggdesign!

Svar: Tack så hemskt mkt!
mysanamren.blogg.se


Ditt namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback